Solen i poplerne

Det er den anden dag i det nye år. Ikke at det gør den store forskel, men nu er vi vænnet til at det gør en stor betydning hvilke cifre vi angiver dage, måneder og år med. Men årstiden – lyset er på vej.

Solen skinner, der har været en smule frost i nat, de sammenrevne blade, som jeg hver dag bruger til at dække køkkenkomposten med knitrer let i de øverste lag, stive af frost. Gæssene trækker henover den lysende blå himmel i skræppende flokke. Jeg elsker denne lyd og synet af dem mod det lysende blå. Et øjeblik varer det, så er de ude af synsfeltet, videre. Et nyt øjeblik begynder.

Jeg ser de lysende poppelgrene mod vinterhimlen, jeg går ind efter mit fotografiapparat. Men det er svært at fange det udtryk, som jeg så klart ser med mit eget øje. Cameralinsens øje ser på en anden måde. Det fotograferede billede er blot en sløret minde om den lysende klarhed, som poppelgrenene viser.

Jeg går ind. Jeg må skrive en blogpost før dagens andre pligter kalder, pligter som jeg efter bedste evne udfører med glæde i hjertet.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    2017 starter på en dejlig måde, det føles mildt derude, fordi der slet ingen blæst er. Vi håber på mange af den slags dage.
    KH Mor

Skriv et svar

