Handlinger og hændelser

I dag er det en uge siden vi fejrede vores sølvbryllup.

I dag har jeg været ude i haven hele formiddagen, mest for at fælde træer, men jeg tog lige lidt billeder som fortæller lidt om min hverdag.

01smaaknolde

Det første billede er nogle små rodknolde, der ligger og spirer i vindueskarmen. Jeg fil dem af eet af de unge mennesker der er flyttet til Fejø, måske hedder de oka, i hvert fald skule det være en lækker grøntsag, både rå og tilberedt, så det kan komme an på en prøve til efteråret, når de har ynglet. Glæder mig til at se hvordan planten ser ud.

02friskekrydderurter

Her er dagens høst af lækre friske krydderurter, purløg, fennikel og oregano.04clarafriijs

Et Clara Friijs pæretræ, som vi fik i sølv bryllupsgave, også af nogle unge mennesker som er flyttet til Fejø og som interesserer sig for permakultur. De er her som frivillige lige nu og træet er plantet godt og solidt og med hegn omkring til beskyttelse mod dådyrene og sort plast mod muse- og haregnav.

05braende

Lindehækken mor nordvest trænger kraftigt til beskæring, så nu er brændestakken til næste vinter ved at blive gjort klar.07rabarber

De første rabarber kan snart høstes!!  Og så den røde farve!!

08bistader

Bistaderne som vi også fil i sølvbryllupsgave er vasket af, nu skal de have et par gange linolie med pigment. Og så skal vi have bier, det glæder jeg mig til!!

karseikredse

Og her er paptallerknerne, som gæsterne havde med på sølvbryllupsdagen, da de skulle ind og have kaffe, de havde det hele med. Og jeg kan jo ikke lide at smide noget ud, så nu er der sået karse. Karse i kredse, dem skal vi bruge på mandag hvor vi holder en lille forårs jævnsdøgns fejrings fest.

 

Hvad mon resten af dagen bringer??

 

 

 

Skriv et svar

