Bier, forberedelser

bier

Ja, selve bihusene fik vi i sølvbryllupsgave. Det var den 10. marts, så det er over en måned siden. I den tid er det lykkedes mig – for jeg tør godt sige at det er mig, der er driver på dette projekt, selv om vi begge er ejere – at få staderne rengjorte indvendigt og udvendigt og malet med en god linoliemaling.

Rammerne, som vi også fik, er blevet trådet, eller i hvert fald 20 af dem, og i dag var jeg hos en af vennerne på øen for at lære, hvordan jeg sætter voksen fast på tråden. Det er fint blot at sætte en stribe voks for oven, så bygger bierne selv resten.

Han, bivennen, anbefalede mig i øvrigt at tråde 20 rammer mere og være klar, for der kan nemt komme mere end een bifamilie, når først jeg er i gang. Den første familie køber jeg. Nå, på tirsdag må jeg få tjekket hos lægen om jeg er allergisk over for bistik.

Men alt i alt – så er vi godt i gang.

One Comment Add yours

  1. Threin Ottossen siger:

    Det bliver spændende at følge 🙂

Skriv et svar

