Kompetenceafklaring og markedsværdi

Via mit arbejde har jeg fået mulighed for at følge et 2 dages kursusforløb om kompetenceafklaring for gruppen af medarbejdere i Lolland Kommune på 55 år eller derover.

For mig var det et par super kursusdage, det rent indholdsmæssige kendte jeg til det meste af, men det at have tid og lejlighed til at bruge det på egen krop, det var virkelig dejligt. Dagene følges op af en times coaching med een af “lærerne” og de anbefaler at man arbejder sin egen kompetenceprofil og markedsværdi grundigt igennem inden mødet med coachen, som for mit vedkommende er på mandag. Mødet altså.

Begrebet markedsværdi kender jeg godt, men jeg har aldrig skænket det en tanke at JEG har en markedsværdi, at jeg kan gøre den op og beskrive den gennem mine kompetencer, erfaringer, værdier med videre. Det har jeg så arbejdet med, en del timer, faktisk. Jeg vidste godt at jeg er god, men at jeg er SÅ god, som det nu ser ud, det overrasker mig – på den gode måde.

Jeg mangler at færdiggøre nogle brikker og nogle elementer, men ellers har jeg en glad/spændt forventning til, hvad det kan bringe med sig, dels coachingen på mandag og dels et kommende møde med min nærmeste leder.

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Det må have været et spændende kursus, den ny viden kan du så bruge på arbejdet fremover.
    KH mor

Skriv et svar

