Klassisk musik

Stilhed er noget af det bedste, jeg ved.

Ja, ok, der er nu godt nok mange ting som jeg godt kan lide! Men lige nu har Mick sat musik på i køkkenet hvor han “går og ordner”. Skønt med sådan en mand, for øvrigt, tak for ham! Han er et musikmenneske, han synger, han spiller, han komponerer, han digter og han lytter til masser af musik. Altid hensynsfuld. Skal jeg tage høretelefoner på? Generer det at jeg spiller? Som regel er det jo bare SKØNT. Og lige nu er det et eller andet klassisk med klaver, som han har kørende, og det er altså også bare rigtig dejligt.

Men lyden af latter. Menneskestemmer, der taler sammen. Børn der leger, Fuglefløjt. Havts bølger – store som små. Vinden susen i græsset såvel som trætoppene, vinden i poplerne har fx en helt bestemt lyd.

Der er så mange lyde, der er skønne.

Og så er der stilheden i sig selv, stilheden som man kan ane bagved det hele.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Dejligt at læse sådan en blog, jeg kommer i tanker om så mange ting, der er at være glad for – f.eks. at have en datter, der skriver, så man bliver helt varm om hjertet – tak for det!
    KH mor

  2. Jeg elsker ogsaa stilhed. Det er saa rart at have plads til ens tanker. Naar jeg f.eks. sidder og strikker, saa foregaar det tit uden nogen anden form for underholdning. Hvis jeg gaar tur, goer jeg det gerne i stilhed, men naar jeg koerer bil foregaar det ofte med radioen taendt, eller maaske en cd paa – og sommetider hoejt. Min elskede og boernene har altid musik koerende. Jeg kan ogsaa godt lide musik, men ikke fire slags paa en gang.🙂

Skriv et svar

