Flyden i tid

I går og i dag er dage uden planlægning. Åbne lysninger i hverdagens skov af gøremål. Der er intet jeg skal. To do listerne ligger i skuffen, tilbage er nuets øjeblik om hvad jeg lige nu vil.

Erfaringen viser mig at den slags dage er de bedste – og de mest effektive også. Jeg bruger selvfølgelig en del tid på at flade ud, sove middagslur og læse krimier. Men jeg får rent faktisk også lavet en masse – ud over at et menneske har brug for at flade ud og sove middagslur og læse krimier – eller tilsvarende. Det er nyttigt at flyde i tid.

I dag bemærkede jeg at den ene af de to små alpevioler, der har ført en mistrøstig tilværelse i sommerens tørke i deres små potter, blomstrer lisså fint. Den anden er der også liv i, det er forunderligt. Og livsbekræftende.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    At flyde i tid…Meget smukt 🙂

  2. Jeg skal vidst lige et smut ind om en blomsterforretning, for dem plejer jeg sgi da at have ude ved fordoeren paa denne tid af aaret. Tak for paamindelsen. 🙂

  3. evp siger:

    Det må være hyggeligt at have sine egne drevne alpevioler. Det er en dejligt blomst på denne tid, og den kan jo godt tåle lidt kølighed.
    KH mor

Skriv et svar

