Sol, sol, sol

Solen er kommet. For alvor, tror jeg. Lærken kvidrer og solsorten synger lystigt i hasselhækken. De gule krokus står og stråler, de lilla og de hvide er godt på vej ligesom alle andre forårs løgvækster. Knopperne bugner og jeg skulle have taget forsythia ind for længst, så havde de været udsprungne.

I går gik jeg i den milde eftermiddagssol, helt stille og uden vind er det, og samlede feldsalat og hjeteskuddene fra cikorie. Cikorie, som Rene såede i vildtstriben sidste år, de kommer til at stå i et blåt blomstrende flor lang kornslangen i år. Lige nu er der de skønneste, sprøde, klartgrønne skud, let bitre, og der er masser og masser af dem, jegkan ed lethed samle hver eneste dag indtil de er for grove. En lille smule røllike og lidt katost samlede jeg også.

Brændenælde er klar, det samme gælder alle de små friske skud af mælkebøtter, de smager skønt svitset på panden eller tilberedt som spinat. Måske i dag? En solrig lørdag ligger åben foran mig, jeg har lavet yoga, hvilket jeg er kommet i gang med at gøre hver morgen, det er SÅ dejligt. Sevom jeg selvfølgelig ikke gider inden jeg går i gang, 1/2 time mere under dynen har jeg mere LYST til, men jeg får alligevel gjort det. Ved, at det er det bedste på den lange bane.

One Comment Add yours

  1. Esther siger:

    Marts måned starter med flot vejr, vi må nyde det.
    Yoga kan jeg ikke klare, men lidt morgengymnastik prøver jeg at overtale mig selv til næsten hver morgen.
    KH mor

Skriv et svar

