12 kartofler

 

Dejlig morgengåtur op til “køkkenhavemarken”. Jeg er ikke tilfreds med spiringen af pastinak og rødbede, men ellers kommer det meste af det jeg har sat fint.

Der er ukrudt – eller følgeflora, som jeg hellere vil benævne de vilde planter i den levende jord – men de har på ingen måde taget overhånd. Jeg har stort set fået holdt det nede indtil Skt Hans, som det siges at man skal.

Der stod en spade deroppe. Jeg nakkede nogle af de brune snegle, som er der i rå mængder. Og så gravede jeg den første kartoffel op. Rød Raja. 12 runde kartofler af en pænstørrelse. Lydefri.

Hvad mon vi skal have til aften i dag?

 

2 Comments Add yours

  1. threin siger:

    Følgeflora eller naturkrudt;)

  2. Esther siger:

    I skal nok have en dejlig kartoffelæggekage.
    KH mor

Skriv et svar

