Gang i haven

Hmmm – blankt igen.

Der er ellers sket ting og sager derude. Vi har en wwoof´er på besøg, Jonas fra Danmark. Mandag og tirsdag var jeg deride i 4 timer sammen med ham og i går to timer. Det betyder at to lange bede, som har været undervejs længe, de er nu stort set etableret. I det ene er plantet tomater ud. I det andet ved jeg ikke rigtig, jorden er så tør, så tør og jeg er jo ikke dén, der vander. Men frøene spirer ikke, når det er så tørt. NU må vi se, himlen ser ud til regn, men her på Fejø driver skyerne tit forbi. Jeg ville ønske, det ville regne. I dag får jeg ikke tid til at komme i haven og heller ikke i morgen, men på lørdag og på søndag vil jeg gå videre. Der er mange bede, hvor der er alt fpr mange brændenælder og tidsler og kvik – her i min have må det gerne være der og jeg snes at det er ligeså smukt og fint som alt andet – men jeg vil bare gerne være med til at bestemme hvad der skal vokse hvor, og de betyder at jeg fjerner en del tidsler, gråbynke, brændenælder, almindelige græsser, mælkebøtter og andre vilde planter fra bedene.

En anden vigtig tng er at gangene er målt nøjagtigt ud, det gjorde Mick og Jonas. Jeg er gået i gang med at dække af med pap og aviser, det ser godt nok ikke særlig kønt ud efter min æstetik, jeg vil så lægge slået græs over. Årsagen til det er at gangene skal være fri for græs, jeg har ellers haft slået gangene med græsklipperen. Men jeg har hørt at græsset tager alt for meget næring fra bedene, så nu vil prøve at få gangene lige og dækkede.

One Comment Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Du bliver nok nødt til at vande, hvis der alligevel ikke kommer regn, som jeg i alt fald troede, der ville komme i går. Ualmindelig fint vejr var det, overskyet, varmt, men ingen regn. Og i dag er her igen blå himmel. Hvis jeg nu havde sået, ville jeg vande. Det er jo da et stort arbejde bare at få puttet frø og og planter i jorden. Hvis Vorherre ikke vil lade det regne, må man nok selv i gang med vandslangen.
    KH mor

Skriv et svar

