11. november, søvn

Får du sovet nok?

Sådan lyder spørgsmålet fra Mindfulground i dag – der er ikke så meget at sige til det andet end JA.

Jo, jeg må også sige at jeg dagligt er taknemmelig for min gode søvn. Jeg går tidligt i seng så jeg kan vågne af mig selv, det er skønt at vågne uden vækkeur og bare være udsovet og ahve lyst til at give sig i kast med dagen. Mere end halvdelen af alle voksne danskere har problemer med at sove, har jeg læst flere steder. Det er voldsomt, synes jeg, for sybest set er det en forstyrrelse dybt inde i det autonome system. Søvn reguleres via det autonome nervesystem, uden for viljens kontrol – men vi regulerer så alligevel så tilpas meget, at vi får disse søvnforstyrrelser.

Himlen er både lys og mørk denne morgen, det kan blive både sol og regn.

2 Comments Add yours

  1. Esther Vinter Pedersen siger:

    Det var skønt vejr denne 11. november, så jeg gætter på, du igen fik meget fra hånden. Rart at kunne pudse glorien.
    KH mor

  2. Esther Vinter Pedersen siger:

    Vores søvnrytmer og søvnbehov er nok meget forskellige fra individ til individ.
    KH mor

Skriv et svar

